Ortopedide Rejeneratif Tıp Tedavileri ile Hızlı İyileşme

Ortopedik yaralanmalarda hızlı iyileşmeyi sağlayan rejeneratif tıp tedavisi yenilikçi, farklı ve başarılı bir yöntem olmasıyla‘’oyun-değiştirici’’ olarak tanımlanıyor.

Rejeneratif tıp, hasarlı hücre, doku ve organları onarmayı ve yeniden sağlıklı hücreler elde etmeyi amaçlayan ‘’yenileyici’’ bir yaklaşımdır. Böylece iyileşmenin hızlanması ve ağrıların tedavisi gibi konularda kemik, kas ve eklem sorunları için büyük umut vaat eder. Hem kronik hem akut ağrılarda, diz protezi ameliyatları gibi cerrahi yöntemler çoğu zaman başarılı sonuçlar verebilir. Minimal invaziv yöntem olan rejeneratif tıp uygulamaları ise bazı durumlarda ameliyat olmadan ağrının giderilmesini isteyen hastalar için yeni ve başarılı bir tedavi seçeneği sunmaktadır. Rejeneratif tıpta kök hücre ve trombositten zengin plazma tedavisi dahil olmak üzere gen transferi ve doku mühendisliği gibi teknik ve teknolojik gelişmelerin yeni bir dönem açması beklenmekte.

Ortopedide tedavilerin başarılı olması, hastanın iyileşme gücüne büyük ölçüde bağlıdır. Ağrıların veya hasarın iyileşmesinde vücudun kendi onarım mekanizmaları içinde kas, tendon, bağlar veya kıkırdak gibi dokular önemli unsurlardır. Ayrıca kan akışı da vücudun kendi iyileştirici gücü için esastır. Eklemlerin içinde veya çevresinde kan akışının kısmen eksik olması, vücudun bu bölgedeki yaralanmaları yeterince iyileştirememesine neden olabilir. Hastanın yaşı, ilgili bölgedeki dejenerasyon ve hasar miktarı da iyileşme sürecine engel olabilir. Vücut onarımı sağlayamadıkça oluşan hasar kendini ağrı, halsizlik, eklem hareketsizliği, şişlik gibi belirtilerle göstermeye başlar. Bu sorunun çözümü, hasarlı dokuyu onarmak ve doğal iyileşme sürecini arttırmaktır.

Vücudun bu doğal iyileşme sürecini hızlandırmak ve desteklemek için uygulanan rejeneratif tıp tedavi yöntemleri arasında kök hücre ve trombositten zengin plazma tedavileri bulunmaktadır.

Trombositten Zengin Plazma (PRP)

“Trombositten zengin plazma” veya TZP olarak bilinen tedavide hastanın kendi kanından elde edilip yoğunlaştırılan trombositler kullanılır. Bu proteinler bağ doku iyileşmesini başlatır, kemik, tendon ve bağların yenilenmesi ve onarımını, yeni kan damarlarının gelişimini teşvik eder. Böylece yara iyileşme sürecini hızalandırır.

Tenisçi dirseği, aşil tendiniti, eklem kireçlenmeleri, plantar fassitis (topuk dikeni), spor yaralanmaları gibi birçok durumda uygulanabilir.

Kök Hücre Tedavisi

Kök hücreler, vücudunuzun ihtiyaçlarına bağlı olarak her türlü hücreye dönüşme kapasitesine sahip hücrelerdir. Hastanın kendi kanı ve yağ dokudan elde edilebilen bu hücreler yoğunluğu arttırılarak yeniden hastada ağrılı veya hasarlı bölgeye enjekte edilir. Eklem kireçlenmesi,kas-tendon yırtıkları, kaynamayan kırıklar gibi durumlarda kullanılabilir. Hastanın kendi kanından elde edilen kök hücreler ile doğal bir iyileşme süreci başlatılmış olur.

Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi

Rejeneratif Ortopedi