• Pzt-Cum : 09:00 - 17:00
İletişim Bilgilerimiz
rejeneratifortopedi

Rejeneratif Tıp Nedir

Rejeneratif tıp, hastalık, doğuştan gelen bozukluk veya travma sonucu ortaya çıkan hasarların giderilmesi ve olağan vücut fonksiyonlarının yeniden sağlanması olarak tanımlanmaktadır. Genellikle kök hücre tedavileri yoluyla, hastalıklı dokuların yerine geçecek yeni ve canlı dokular sağlayan, umut verici bir alandır. King's College London'daki Kök Hücre ve Rejeneratif Tıp Merkezi Direktörü Profesör Fiona Watt, rejeneratif tıp hakkında şu yorumu yapmaktadır: "Ulusal Sağlık Hizmeti (NHS) kapsamında yararlanılabilen ve uzun süredir oldukça başarılı bir şekilde uygulanan kan bağışı, hastaların tedavi edilmesi anlamında bir rejeneratif tıp örneğidir."

Rejeneratif (yenileyici) tıp, kalp damar hastalıkları, santral sinir sistemi, onkoloji, diyabet, cilt ve ortopedik rahatsızlıklar gibi çok sayıda kronik dejeneratif bozuklukların tedavisinde uygulama alanı bulmaktadır.

Rejeneratif tıptan üç yolla faydalanılmaktadır:

1-rejuvenasyon (gençleştirme): iyileşme için vücudun doğal yeteneklerini arttırmak, teşvik etmek

2-replasman (değiştirme): hasarlı organı sağlıklı organ ile değiştirmek (organ nakli)

3-rejenerasyon (yenilenme): Hasta bireyin kendi hücrelerini ya da kök hücrelerini laboratuvar ortamında bir dizi muameleden geçirip hastaya tekrardan vermek.

Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi Rejeneratif Ortopedi

Rejeneratif Ortopedi